Tuesday, November 10, 2015

Thank you Allah.

Hi assalamualaikum...

Dah lama dah nak karang pasal nie.. sangat lama. Tp selalu fikir balik if aku cerita hal ni, nanti tak macam beria ke, tak macam terlalu mendedahkan personal life dekat public ke, dan bermacam2 ke lagi yg aku fikir. Paling busuk sekali bila fikir nanti takde org sakit hati ke *tutup muka* yelah ikut daripada peredaran zaman sekarang nie, tak ramai org yg senang nak percaya. Tahu2 tikam belakang, tahu2 busuk hati. Pantang tengok org bahagia, ada je nak buat.tak tahulah ni pantang jenis apa. Ok fullstop.

Alhamdulillah after 4 years been through kind of things together, genap 4 tahun 1 hari pada 21082015 Allah makbulkan doa kami berdua dengan niat masa setahun pertama bercinta which is utk menghalalkan hubungan. Yelah masing2 dulu student, duit takda so nak kahwin camne? Orang kata, kitorang nie sama. Ibaratnya macam perangai yg sama so fikir sendirilah camne nak hadap. kau keras aku keras. Gittew. Tu dulu. despite all things yg menyakitkan hati sebelum kahwin but we managed to handle. Harap sehingga ke hujung nyawa kami mampu hadap segala dugaan.

Kenal masa aku tengah praktikal kat MOSTI and dia dekat Kuantan dah masa tu sebab doa pun study kat sana tapi lain institut. tak bersua muka pun. Bila final year aku balik Kuantan utk abiskan final sem, masa tu lah bersua. Dulu rupanya pernah je lepak sekali, tapi jujur cakap, he's never in my list. Bukan bermaksud aku ada list2 lelaki yg diminati, TAK. Tapi, aku macam takde perasaan over guy. Sebab kepercayaan hilang :) so nak gain kepercayaan tu balik rasa macam susah. Seriously s.u.s.a.h. tapi tu dulu. Setiap perhubungan mesti ada ups and down. Ada masa2 yg membuatkan memasing hilang rasa tawar hati and so on.tu sebenarnya aku rasa bagi pihak aku. Taktaw lah macam mana dgn suami masa dlu dia rasa apa. Hahaha.

Pernah dengar orang kata susah senang bersama? Well we are one of a kind. Aku habis study and kerja dulu. Dia masih study. And i dont mind waiting sebab masa tu muda BBNU  lagi. Alhamdulillah aku masih bersama dia sampai dia dah dapat kerja, and dah ada kedai makan pun. Aku percaya org kata susah senang tu dari zaman kejatuhan hingga naik. Tak kata sekarang ni zaman naik, tapi aku ada. Aku merasa struggle cari duit sama2 sebelum tunang and kahwin. aku bahagian resah, dia cool... ada punya duit nanti.. Alhamdulillah. 

Alhamdulillah we managed to handle it. Sampailah kita bertunang. Masa tunang dulu, sekali lg Alhamdulillah ujian yg kita terima tu kitorang masih boleh handle. Kadang aku rasa, org yg cakap orang bertunang nie dugaan dia besar adalah mindset. Kalau kita fikir and asyik dengar orang cakap tunang banyak dugaan, tak ke jadi macam kita dah psycho diri? Elok benda takde terus jadi ada. Tapi juga, semuanya tertulis sudah. Ketentuan Allah. Jika berjodoh Alhamdulillah. Jika tidak pun, masih Alhamdulillah sebab Allah dah selamatkan kita dari org yg salah. And aku selalu pesan kat diri, Allah takkan berikan dugaan yg hambaNya tak mampu hadap. Dugaan/ujian tanda Allah sayang. Kesenangan pun ujian jugak. ujian nak tgk sejauh mana kita ingat kt Tuhan. *terus rasa diri ni tersangat kerdil*

Cadangnya nak tunang setahun setengah, tapi Alhamdulillah lagi sekali sebab kurang dari setahun setengah, kitorang sampai seru utk bernikah... eh kenapa tetiba cerita pasal ni je rasa macam berlagak. Hahaha ok off topic.

Why him? Allah chose him for me. oh sebelum lupa, saya berhijab bukan sebab dia. Tp sebab dah lama niat. Yelah kalau niat tunggu kahwin bru nak tutup kepala, kot mati dulu, dahhh tak sempat. :)

walaupun bertudung aku masih kasar. Nak jadikan cerita dia lah yg ubah aku dari segala segi sifat...tapi berserta usaha2 aku juga... bukan sebab rupa, kalau sebab rupa masa terjumpa dlu mesti aku dah suka dah. Tapi sebab hati dia. org tengok dia jenis kasar suam suam kuku dengan isteri tapi hakikatnya aku je faham gurauan dia dekat aku. Walaupun kadang sentap. He is a good listener sometimes and of course a good advisor. He respect my parents. Paling taknak dekat is bila dia tgh  mood tak ngam. Muka bengis. One word I would describe him is LOVE. hati dia yg terlalu baik sampai kawan pijak kepala. Hmmm. aku tak reti berjiwang sakan, tapi ni ikhlas untuk awak, suami :)

Untuk awak suami:

Semoga awak jadi suami yg kuat and sentiasa kuat nak melayan kerenah saya. Semoga Allah swt kekalkan jodoh kita hingga ke syurga.
Semoga awak menjadi pendidik yg power utk kita. Aamiinn... :)

"Cause you're my mirror, my mirror staring back at me"

Lots of LOVE,
gadis misteri *campak botol*

No comments: