Thursday, July 4, 2019

I’m back I’m back!!

Assalamualaikum

First of all rasanya entri ni mungkin agak panjang ye. Kalau taknak baca please feel free to close.
Fuhh. Life’s good.

Lepas kahwin, berhenti kerja Tolong husband dekat kedai makan beliau. Dah pregnant, anak first terus jadi fulltime housewife. Alhamdulillah. Dalam masa yg sama buat online business. Seronok ek menjual dalam alam maya, berbual dgn customer yg tak kenal. Pengalaman kena tipu dgn customer. Hahahah tapi overall mmg seronok bagi aku bila duduk rumah jaga anak depan mata, duit masuk dlm account bank. Tak ke org kata ibarat duduk sajo buleh pitis? 🤣

Jangan tak tau sekarang Sheril dah ada DUA orang cahaya mata. Dua dua gegirl.
1-Puteri Sumayyah
2- Puteri Maryam
Semoga Allah sentiasa merahmati dan pelihara serta melimpah ruahkan rezeki utk keluarga kecil Kami..

Eh kenapa mcm cerita biodata diri ek? Feeling org nk ambil port ke tu? Hahaha tapi idc sbb ni blog gua, yg nk baca bacalah. Bosan2 agak takde benda nk buat bolehlah menyelami diri seorang Sheril. Tibaaaa.

Life.
Ada happy ada sedih. Lumrah. Aku masih lagi seeking for a job but at the same time hati ni masih ragu2 nak tinggalkan anak kt pengasuh. Jadi aku rasa aku patut bersyukur sbb dapat jaga anak sendiri. Dah biasa dah bila orang kata belajar tinggi tapi duduk rumah. Takpelah aku redha dgn “pekerjaan” aku sekarang. And yes I am happy.


Sooo, aku jual isi ikan selayang. Tiba2 kan? Tapi tulah hakikat. Hahaha. Eh minat yee. Kawan2 yg kenal aku sebelum kahwin tau life aku macam mana. Tiba2 dah beranak 2 ni jual isi fishyfishy? Tak vouge la Sheril! Tulah dia minat. Bukan minat jual isi ikan, aku minat cari wang. Apa saja yg halal yg aku mampu aku akan buat. Why not kan? #barangjadi kot🐟

Banyaklah perkara terjadi sepanjang ketidak-update-an aku dekat blog ni. Pejam celik dah hampir 4 tahun usia perkahwinan aku dgn jiran rumah time study dulu. Alhamdulillah. Tapi aku masih lgi tak ramai kawan duduk dekat Temerloh. Hahahha bukan pesen taknak berkawan tapi, aku duduk dekat kedai je. Time cuti balik KL. Tapi takpe as long as ada anak2 and ada segelintir orang yg berkawan pun dah cukup.. aku ni makin tua makin risau, bertambah kenalan bertambah dosa kering.

Makin tua makin takde ayat2 power nak borak dalam blog. Blog ni pulak ibarat diari aku dah bercakap sorang2 cam lonely gila kan. Dahtu dah tengah malam je baru boleh nak post. Mmg lonely lah cita dia semua orang dah tidur. Aku je tak boleh lelap. Kalau post time siang risauu anak2 terabai. Gua sibuk main fon japlg anak2 jatuh katil. Ahh sudahlah. Borak apa ni rasa mcm tak kena je😂


Oklah ttyl

No comments: